Gearriveerd in Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Koopman - WaarBenJij.nu Gearriveerd in Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Koopman - WaarBenJij.nu

Gearriveerd in Suriname!

Door: Eva Koopman

Blijf op de hoogte en volg Eva

05 Maart 2016 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal!

Maandag 29 februari vertrokken Eline en ik naar Paramaribo. Alleen de vliegreis was al een hele belevenis. Ik had verwacht dat die reis van 9,5 uur een eeuwigheid zou duren, maar tegenwoordig (of misschien is dat al heel lang zo) kan je films kijken en we werden goed verzorgd! Om 16.45 uur (Surinaamse tijd) kwamen we aan in Paramaribo. Tijdens de landing leek het net alsof we over broccolivelden vlogen. Zoveel bomen waren er! Op het vliegveld werden we opgewacht door een chauffeur die ons naar ons huis bracht. Het was ongeveer een uur rijden vanaf het vliegveld. Tijdens de autorit naar ons huis konden we al het een en ander zien van Suriname. We reden door het platteland (weet even niet hoe ik het anders moet noemen. Het was een wat meer verlaten gebied) en zagen onder andere koeien! (Die er wat minder goed uitzagen dan de Nederlandse). In Suriname wordt het rond 7 uur donker, dus we kwamen bij ons huis aan toen het donker was.

Het huis waar ik woon is prima en roze! Twee hekken die eerst doorbroken moeten worden om binnen te kunnen komen. Een slot op het huis dat nog niet op slot kan en dinsdagavond is mijn slaapkamerdeurslot gemaakt. We hebben nog geen warm water en hoelang het duurt tot we dat wel hebben is onduidelijk. En het licht in de badkamer deed het een paar dagen niet. Dus ik kan heel snel douchen! We kunnen water drinken uit de kraan, dus dat is ideaal.

Op dit moment is de SRD heel weinig waard. Voor 1 euro hebben we 5,50 SRD! Maar dat zegt jullie misschien niet zoveel. Het is in ieder geval goedkoop voor mij. In Paramaribo is een supermarkt waar ze veel westerse producten verkopen, dus daar doen wij onder andere boodschappen en verder bij winkeltjes waar we toevallig langslopen of dichtbij wonen. Daar kopen we groente en fruit. Ik heb voor het eerst papaja, passievrucht en amsoy gegeten. Amsoy is een soort spinazie. Ook hebben we Surinaamse kruiden gekocht, dus ben benieuwd hoe dat smaakt.

Dinsdag zijn we naar de Palmentuin geweest (een tuin met heel veel palmbomen). Bij de Palmentuin staat een wit paleis en het onafhankelijkheidsplein, dus dat hebben we ook gezien. Het zag er heel mooi uit.

Donderdagavond zijn we naar een feest geweest. Dat feest was bij Havana. Dat was heel leuk! We hadden meiden leren kennen die in dezelfde straat wonen als ons en gingen daar eerst voorzitten en daarna samen uit. Om drie uur viel de stroom uit op het feest, dus toen was het afgelopen.

Vrijdagavond zijn we ook naar een feestje geweest. Om 20.30 uur waren we op de plek waar we moesten verzamelen en rond 21.00 uur gingen we met feestbussen naar het feest. Het feest was een poolparty. Er was een klein zwembad en muziek. Leuk dus!

Taxi’s zijn heel goedkoop! Dus als we lange stukken ergens voor moeten lopen, gaan we met de taxi. Sinds vrijdag hebben we een fiets!  Die koste 450 SRD, dus omgerekend ongeveer 80 euro. Hopelijk houdt de fiets het een beetje lang vol. Ze hebben hier nogal gammele fietsen. Eline haar fiets had de eerste dag al snel een klapband. De weg is een CHAOS om te fietsen. Je moet links rijden, er zijn geen fietspaden en de auto’s rijden hard en lijken zich allemaal niet aan de regels te houden. Wel stoppen ze graag voor blonde meisjes. Aandacht niet tekort hier…

Verder hebben we sinds we in Paramaribo zijn nog geen regen gehad. Maar het schijnt dat als het gaat regenen, het met bakken uit de hemel valt. De temperatuur is hier rond de dertig graden, dus dat is genieten!! 

Dit was het voor nu even!


Geniet van de sneeuw en groetjes van mij!!! 

  • 05 Maart 2016 - 14:19

    Jack:

    Hallo Eva, leuk dat jullie je amuseren. Misschien een goede tip: je kunt je haar zwart verven!

  • 05 Maart 2016 - 16:49

    Emma:

    Eef wat geweldig om te lezen! Ik kijk nu al uit naar je volgende blog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik zit nu in het derde leerjaar van de opleiding Voeding en Diëtetiek. Voor mijn minor heb ik gekozen om 4,5 maand naar Paramaribo toe te gaan en stage te lopen bij een diëtistenpraktijk. Ik heb hier veel zin in en ben nieuwsgierig naar het leven in Suriname. Zo nu en dan zal ik een reisverslag plaatsen.

Actief sinds 11 Feb. 2016
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 3053

Voorgaande reizen:

29 Februari 2016 - 11 Juli 2016

Stagelopen in Suriname

Landen bezocht: